Monday 15 October 2012

Hani the VONGGOK

Hangin betul aku dengar call dari sorang lady pagi tadi kat HotFM.
mcm batak...dia harap ada hari POLIGAMI SEDUNIA...

Dgn riang dia berkata "Kalau ada hari poligami sedunia, saya akan kawen hari tu!".

Weeeiiii....jgn bodo sgt....klu dh bodo jgn la bgtau 1 dunia kau tu bodo....ppn xde maruah...aku pasti ramai perempuan yang hangin dengan caller ni.Nama dia HANI.wah dah nama pun madu, memang patut la ko perempuan gedikssss & perampas.Nampak sangat ko tak laku ngan laki bujang kan??wat malu kaum hawa je ko ni Hani oooiiii...


Aku cerita atas pengalaman.Dulu exhubby pernah cakap nak kawan lain alasan aku xboleh beranak?whadefakkk???bukankah Allah yang berhak keatas umatnya?Apa jua yang berlaku bukan atas kehendak manusia itu sendiri.Ini semua atas ujian dan ketentuan Allah.Kenapa nak salahkan aku sebab dah hampir 9 tahun berkahwin, seorang zuriat pun tak dapat?

Tapi aku akhirnya decide untuk bercerai kerana aku bukan jenis perempuan yang sanggup bermadu.Dan aku yakin atas pilihan ku ini setelah mendapat alamat selepas membuat solat istikharah.Isshhh  ter-emo pulak bila dengan kisah POLIGAMI ni.

Berbalik citer pasal Hani tadi...dengar suaranya pun dah tau dia perempuan gediks.Tak paham aku ngapa sanggup tunggu laki orang tu sampai 2 tahun?Siap mengata isteri pertama lg...suami dah tak sayang dan suruh dia minta cerai dari suami.Tak ke memalukan je perempuan shial ni??dah terang-terang talak di tangan suami, kalau betul suami dah tak sayang, maka dia boleh je jatuhkan talak tapi kenapa sampai 2 tahun?Nampak sangat ko ni Hani hanya dijadikan geli-geli je oleh laki berkenaan.Untuk dijadikan isteri memang tak la....

Harap-harap dia diberikan hidayah oleh Allah dengan berbakul-bakul makian dia dapat hari ni.Ingatlah hukum karma, jika hari ni dia buat orang orang, maka dia juga akan mendapat balasan didunia juga.

No comments: