Tuesday 4 September 2012

Adik Baby jatuh

dah lama rasanya tidak berbelog.Rasa malas menguasai diri.Aku letih je sepanjang minggu masuk kerja sampai la ni...apekahhhh???

Aku rasa nak rojakkan je la cerita hari ni.Banyak perkara yang terjadi sampai aku tak tahu nak cerita yang mana satu.

Ok lah...cerita minggu lepas hari Ahad baru ni.Mak pinjam kereta abi.Nak hantar adik bonsu ku gi Metriks kat N9.Abg Amin cepat masuk kereta...nak ikut lettewww...aku & aku ok jer.Petang tu aku gi rumah kak Yati ambil kuih yang mem aku order.Datang sana sekali beraya la kan.kata raya sebulan....T___T. Rumahnya dah dekat dengan rumah ibu Wanie.Sebelah taman je.Pas beraya rumah kak Yati lepas maghrib gitu...aku,hby & anak-anak gi la rumah ibu Wanie.Beraya sekali ke sana.Ok la kan ...dapat jumpa Naqib yang comel tu tengah leka dapat mainan baru yang daddy dia beli.Tak kedekut lak tu siap ajak Ammar main sekali.Budak-budak la kan...kejap main leklok...kejapkan berlari...kejap kan main ketuk2...hihi....macam-macam projek derang ni.

Balik dari rumah ibu wanie...kitorang pun balik la kerumah ayah.Rupa-rupanya mak lom sampai lagi.Ok la kita tunggu kejap.Sempat siapkan Ammar & adik baby.Xbawa baju tiduk...ha...pakai aje baju siang...sian derang.Tak apalah pakai kejap aje.Nanti balik rumah boleh la pakai baju tidur kan.Sempat lak aku memanaskan kuah sup ayam.Petang tu mak buat mee hun sup.Lepas je aku nyiapkan budak berdua tu...mak pun sampai la rumah.Jem gler katanya.Sampai Metriks tu pun dah kul 6.45 ptg.Nasib la sempat.Kot sampai kol 7.30 pintu gate tu pun dah tutup...Ha...siapa nak tolong????

Lepas tu kitorang pun makan je lah apa yang ada.Mee hun sup tu dua kali aku tambah...muahahahaha...lagi pun aku suapkan si Ammar tu makan.Banyak jugak la dia makan tapi jenuh nunggu abis kat dalam mulut dia tu.

Lepas makan kitorang pun berangkat la balik rumah.Tangan aku ni dah penuh barang-barang.Dengan baju kotor anak-anak,beg susu,beg baju lagi...maka budak kecik berdua tu dengan gagah abi dukung sekali.Lepas letak ammar kat sit belakang, abi letak adk baby kat sit depan sebelah driver tu.Tapi abi letak kepala adik baby dekat sangat dengan pintu masuk.Yang aku ni lepas letak barang kat belakang...terus je la buka pintu depan sambil mulut tu membebel pasal bau taik kucing.Takut ada je yang terpijak nanti.Bila aku buka pintu je adik baby terus terjunam jatuh macam air terjun....aku apa lagi menjeritlah...

" Alamakkkkk.....anak aku.....cam mana bleh jatuh ni...Ya Allah...siannya adik baby....ya ampun...sorry ye nak...umi tak perasan sayang...." sambil tu aku gosok-gosok pale dia.Cek mana tau ada luka-luka kat belakang pale dia.Mujur xde luka.

Sepantas yang terjadi tu aku nampak Ammar tendang celah kelengkang adik baby.Sekuat mana tu aku xperasan la.Sambil tu adik baby gi pegang lak handle pintu yang kebetulan aku buka.Maka apa lagi...jatuh la anak ummi tu.

Dia menangis kuat sangat...sakit sangat la tu.Terperanjat pun ye kan... aku peluk erat-erat, aku gosok seluruh badan dia.Ya Allah siannya anak aku....

Abi pun terperanjat tak terkata apa.Tapi bagi aku la...abi salah letak kedudukan adik baby.Pasal bucket baby xde kan.sepatutnya dia letak kepala baby kearah  hand break.aku rasa gitu lebih selamat.

Benda dah nak jadi kan.Apa pun aku bersyukur adik baby xcedera.Dia dah la halus.jatuh plak tu.sian...sian...

Sampai je rumah aku cek sekali lagi badan dia.Mujur xde pape.Isskkkkk....memang aku xboleh lupa la kejadian tadi.Sukur sangat baby xcedera tapi ni la pengajaran dan kejadian yang aku xleh lupa.

No comments: