Tuesday 11 September 2012

Openhouse & Jejak Kasihan

Mingggu lepas hari Ahad my FIL & MIL datang KL dengan rombongan cik kiah.Pukul 2.30petang baru sampai Putrajaya rumah Abg Seli.Derang lewat pasal tunggu Yatimah balik kerja.Lewat sangat la kan...rushing je rasa sebab malam kang nak bergegas balik pulak.Huii penat rasanya.

Tak berapa lama perjalanan FIL & MIL, derang dapat call dari kak Linda, dia cakap xwife abg zeman datang dengan anak-anak.Aiiiseehhh.....ekceli dah 15 tahun xjumpa ni.Tu citer 15 tahun lepas masa tu aku blom pun jumpe En.Hubby. Dari citer En. Hubby...bila abg zeman berpisah ngan wife kedua dia ni...jarang sangat dapat jumpa mereka semula.Dulu anak-anak abg zeman ni arwah mak yang jaga.

Aku tak pandai la nak citer kisah complecated ni.Yang aku tau abg zeman ni ada 3 wife.Wife yang pertama asal dari Sabah, yang kedua ni johor dan yang ketiga tu xpasti.Tapi yang pasti abang zeman hanya punya anak kandung bersama wife kedua ni saje( Nana & Faiz ).Dengan wife pertama tu ada ambil 3 anak angkat,dan wife ketiga tu pulak xde anak sebab xkekal lama.Hanya yang kekal sekarang ni dengan wife pertama tu je dan bela 3 orang anak angkat.

Akceli la kan....aku xsuka nak citer kisah abg zeman sebab hal peribadi...tapi aku sedikit teruja bila jumpa semula anak buah Mr. Hubby di FB.Bayangkan la punya lama tak jumpa...tiba-tiba bila derang balik ke kampung kerana ada urusan baru lah jumpa.Aku ni lagi lah....tak berapa tau cerita sebenar sebab tu aku malas nak cerita panjang.

Tengok rupa Nana dah sebijik rupa Mokcu Iza dia...pakai nick pun Iza juga...same as me....walllaahhh...nama kita sama hokeyyy...Lalu aku pm la si Nana ni tanya khabar dan kenalkan diri.Alhamdulillah dia bleh terima aku ni dan dia kata bila dah besar ni baru la teringat nak tau dan tengok-tengok gambar...tu pun kat FB.Yang aku sedih aku tanya la kat dia..." ada pernah ayah cari Nana?" Jawapannya " xde punn...heemmm...biarkan lah dia..."..sedihkan? bapa sendiri xpeduli ngan anak-anak kandung...anak-anak angkat ditatang bagai minyak yang penuh.Kalau dah bercerai pun....jangan la talak anak sekali...mereka kan darah daging?xde rasa menyesalkah dihati beliau?wallahuak'lam...


Ni la rupa anak abg zeman yang sulung...nama dia Izanurdiana binti Azman...comelkan dia :)

Yang tengah tu la adik Mr. Hubby yang bungsu Hasniza Binti Suradi...yang kiri dan kanan tu la mak mertua aii uoals...
Sama x rupa nana ngan rupa Mokcu dia?ada iras-iras la kan.Skarang umur Nana dah pun 19 thn, adik dia si Faiz tu dah 15 tahun.Masa kes cerai tu anak2nya ni kecik-kecik lagi.Siankan derang ni....ada bapak tapi buat tau tau je...kalau la jadi kat aku....tah cam mana ye...:(

Ok kita sambung citer openhause lak ye.Hari Ahad lepas seblum jumpa parents FIL tu aku anak beranak pi openhouse umah bos aku kat Alam Damai.Punyalah setapp makanan sampai aku lupa nak snep gambo...haha...puiiii...acaner nak kuwus ni asekk la makan...#memangkakimakan....

pas tu kami bergegas ke Putrajaya rumah Abg Seli (abg kpd hby aku le)...lepak kat sana xlama.terus je pi beraya kat Flat Sri Melaka...rumah anak sedara FIL.Punyalah padat jek rumah tu bile kitorang sampai.kitorang je dah 5 kereta.(24 org)tau je lah flet tu bukan besar mana pun kan...hakhak...sabo...je lah...

Ok...pas dari tumah kat flet Sri Melaka tu baru la balik umah parent aku.Mak aku dah masak meehun sup,soto & mee untuk tetamu istimewa.Alhamdulillah...pas menyenyangkan perut masing-masing....rombongan cik kiah tu balik sekitar 6.30 petang.Syukur semuanya selamat dalam perjalanan pergi dan balik walau dalam keadaan rushing sebabnya driver2 rombongan tu kan kerja keesokkan harinya...

hmmm....bila semuanya dah pulang dengan selamat....baru la ati ni rasa tenang.Tata...





No comments: