Thursday 27 September 2012

Abg Amin ke Zoo Negara

Salam,

Isskkkk...hari ni Abg Amin gi Zoo Negara ngan kawan-kawan sekolahnya.Pepagi pukul 7.45 lagu abi dah hantar abg Amin gi school sebab abi kena kerja kat KL, tu yang boleh lewat tu.

Rasa cuak kat aku takut abg notty ke, hilang ke, sakit ke...nowadays aku tengok dia tak boleh nak gelak-gelak sangat.Bila terlebih...mesti batu kahak.Dah lama sakit batuk kahak abg amin...dah macam-macam ubat bagi tapi tak de perubahan.Aku nak je aku rujuk dia ke HUKM tapi tah bila nak pergi.

Hati ummi mana yang tak risau bila anak sakit ke, pergi rombongan ke kan?walau pun ada pengawasan dari guru-guru...perasaan risau tu tetap ada.Pepagi masa siapkan dia banyak dah pesanan penaja aku beri kat dia.

Ummi : Abg nanti jangan main lari-lari...nanti abg semput,jumpa kawan main elok-elok...abg tu bila dah jumpa kawan tak ingat duniakan...ikut je cikgu, nanti sesat,jgn main kat jalanraya, bahaya...makan bekal yang ummi bawakan tu...ada karipap dan roti telur...makan tau, nti abg lapar...ada air kosong nti abg minum eh, tutup elok-elok nti tumpah. OK??

Abg Amin : Baaaaaaiiiiiikkkklah ummmmmmiiiiiiii (ckp mcm upin ipin)

Ummi : haiiiisshhh budak ni...ummi pesan ni ingat tau....

Tengok la tu...macam-macam nak kena pesan kan...Dia baru 5tahun...walau pun dia lasak,degil...tapi penakut.nowadays selalu adik buli dia.Dia jenis tak melawan....kadang-kadang geram sangat sebab dia tak pandai lagi nak pertahankan diri.Manja terlebih dah ni...

Selalu je buat aku marah dengan kedegilan dan kelasakkan dia tu...tapi anak tetap anak.kasih sayang aku pada dia dan adik-adik sama rata.Walau dia bukan anak kandung dan aku bela dia sejak umurnya 6 bulan tapi aku tetap anggap dia seperti anak sulung ku.

Now dah kul 1...harap-harap derang dah sampai perkarangan sekolah dengan selamat...Macam ni lah mak-mak ye...risau sentiasa...



No comments: