Tuesday 4 September 2012

Pra-Sekolah

Semalam aku dah gi ambil borang untuk pra sekolah abang Amin.Malam tadi berdua isi borang tu.ye la kan...aku kan anjerrr...kan soklan tanya lain aku jawab lain...wakakakaka....so adalah lebih baik kita isi borang tu sesama.Hari ni abi bawa borang tu bagi bos dia sain.Untuk kelulusan la tu, aku malas nak cari penghulu kat sini....xkenal ye pun gak....haktuiiiii...malas btol nak ambil tau.

Banyak pidback yang aku dapat mengatakan hantar anak sekolah pra adalah lebih bagus.Pendedahan awal tentang alam persekolahan yang sebenar.Lagi pula tenaga pengajar adalah sangat layak berbading hantar kinder swasta kan.Kawan aku yang pernah hantar tu pun kata, anaknya lebih cepat membaca & mengira berbanding hantar kt kinder swasta yang lebih free dan banyak main.

Ada betulnya juga.Aku kan dah hantar Amin ke kinder PASTI semanjak umur dia 4 thn lagi.Tapi hingga la ni dia masih BELUM boleh membaca.Prestasi sangat lambat, tak tau lah aku yang Amin ni jenis slow. Tapi tak kan lah dah dekat 2 tahun sekolah...macam tak banyak sangat perkembangan pelajarannya.

Moga permohonan aku nak hantar Amin ke sekolah pra ni lulus la ye.Aku sanggup buat apa saje untuk anak.Tapi untuk keluar modal ribu riban untuk kinder yang kosnya mahal tu adalah tak terdaya.Cuma aku harap Amin akan cepat pandai dan happy dengan sekolah barunya tu..T___T

No comments: