Wednesday 11 July 2012

Ajak Kawan Tido Rumah

Ni aku nak cerita balik masa aku borak-borak ngan abi malam tadi.Kalau korang aku tak tau la...tapi aku dengar je dah hangin. Ye la laki aku ni memang suka bawak balik kawan lelakinya datang or tidur kat rumah. Tapi kalau dah nk duduk lama aku rasa tak selesa. ye lah...aku dengan kawan dia bukan muhrim rite?so...apa hal dia nak duduk rumah aku lama-lama.kalau satu malam tu ok lg la.Lagi pun dia kan lelaki...so dia boleh tido kat mana-mana hotel budget pun kan??

Ceritanya cam ni...tengah lepak-lepak sambil ajar abg amin malam tadi abi tetiba cerita..

Abi : Umi, tadi abi saja col Acik...dh lama tak borak ngan dia...dia cakap duit dia tinggal
         cukup-cukup beli pempers & susu anak je.Nak Raya lagi...Mana nak cekup duit untuk
         belanja Raya lagiii...
Aku : So???
Abi : Abi cakap kalau dia betol nak niaga...meh la turun sini.Kat sini banyak lobang..Kita
          bukak gerai kasik dia jaga. Bagi dia komisyen je. Buat sementara dia boleh la dok umah kita.
Aku : What??Gile ke hape?dia tu bukan muhrim kita buat pe lak nak dok sini?
Abi : Kalau macam tu abi suruh dia duduk rumah Din je lah.
Aku : Eh...eh...suka-suka je nak suh duduk rumah orang...
Abi : Kalau tak pun suruh la bini ngan anak-anak dia sekali dok ngan kita..tak la umi segan...
Aku : Eh!! tak mau lah.Macam la rumah kita banglow?
Abi : Ala...abi tanya je...mintak pendapat umi dulu...
Aku : oh tidakkk...umi tak setuju!!~

U see...laki aku ni memang suka bawak kerabat datang or bermalam kat rumah.Hangin betol aku dengar siap nak bawak bini & anak-anak kawan dia tu sekali.Apa ingat aku ni orang gaji?oh Please...aku malas nak pikir kang nanti nak masak apa nak bagi orang makan.

Aku ni bukan la tak welcome tetamu. Aku tau tetamu tu bawa rezeki tapi sesekali tu tak apa lah...ni kang mulut dia tu suka-suka je ajak bermalam kat rumah.ringan je mulut tu ajak kawan datang...hangin btol..

Kalau korang cam ner??kalau masih cool aku tepok tangan lapanplohlapankali...huhu~



No comments: