Wednesday 4 July 2012

Akk Qistina yang Comel

Saja aku buat entry buat kak Qis.Budak comel ini mirip pelakon cilik Mia Sara.Dia cucu kepada Ummi yang aku tempah kuah steamboat hari tu. Sejak pertama kali lihat wajah Qis....aku terus rasa sayang kat dia. Dia manja,peramah tetapi agak lasak kalau ikut cerita dari ummi...:P


Qis yang mirip dengan Mia Sara...
Umurnya sebaya anak aku si Amin tu, 5 tahun .Tetapi masih belum ke sekolah tadika lagi.Tak macam Amin, sejak umurnya 4 tahun dia dah aku hantar ke tadika berdekatan rumah. Saja aku bagi pendedahan awal agar dia pandai berkawan dan kurang-kurangnya dia pandai menyebut ACDEF.....Z dan 12345....10. Alhamdulillah, Amin dah kenal huruf & nombor tapi bagi Qis pula tidak lagi kerana ibunya belum menghantar dia ke tadika.

Kesiankan....anak-anak sekecil itu sepatutnya sudah berada di tadika. Belajar dan bermain dengan kawan-kawan. Mungkin kewangan ibu bapanya masih tidak mengizinkannya menghantar anak ke sekolah. Mereka sepatutnya mendapat hak belajar tapi masih ada ibu bapa yang memandang ringan hal pelajaran.Entah la....masalah deorang kita tak tahu. Mungkin mereka ada sebab tersendiri.

Lupa nak cerita, family Ummi ni duduk di Balai Bomba Chow Kit. Bagi aku kan...kawasan itu sangat tidak sesuai dengan kanak-kanak. Terlalu banyak bahaya dan yang paling ditakuti bilamana anak-anak kita senang terjebak dengan gejala sosial. Tapi apakan daya suami Ummi masih berkhidmat dengan Bomba....sebab tu derang masih duduk di berek bomba.Kalau dah pencen nanti duduk kat mana xtau lah aku sebab anak sulung iaitu ibu Alysha masih duduk dengan ummi walau dah berkeluarga.

Mengikut cerita dari suami aku hari tu...Qis dan 2 lagi adiknya adalah adik beradik berlainan bapa. Pada mulanya aku agak terperanjat...ye lah kan...kalau dia xcerita memang aku ingat derang ni adik beradik satu bapa...Xde lah aku nak belek muka mereka satu persatu.Tapi kalau diperhati betul muka mereka xseiras pun.Yang paling cantik dan comel Qis la. Adik kedua dia tu muka nampak kasar sikit.Yang kecik tu lelaki ialah bapa mereka sekarang.Kalau dilihat sekilas bapa tiri Qis ni kalau xsilap aku anggaran umurnya lebih kurang 24 or 25 thn macam tu lah...muda sangat kan??

Itu ja la cerita pasal si comel Kak Qis. Kalaulah aku ada anak gegirl nanti...aku nak mukanya lembut macam Qis....muahahahaha.....Meh kita lyn pic2 pulak...:P


Comelya akk Qis senyum kn....


Akk tu sayang dengan adk bby
Akk Qis yg pemalu la kononnn...T____T

Adik bby with abi














      





No comments: