Monday 16 July 2012

Kenduri Rumah Abu,Kedai kain 1 Malaysia & KTV Ampang Park

Hari Sabtu lepas memang banyak aktiviti.Dari pagi aku uat breakfast & dah siapkan anak-anak sebab tengahari nanti nak pergi rumah Abu.Dia ada wat makan-makan sempena nak sambut pose dan kesyukuran kerana anaknya Fitriya dapat pingat emas masa Sukma kat Pahang baru-baru ni.Aku risau gler sebab hari ni mesti Langat jem gler sebab PM datang sempena perasmian kedai kain 1 Malaysia.Confirm jem!!

Tepat kul 12.00 tengahhari kami gerak but........Alhamdulillah jalan clear.Cuma masa nak sampai ke rumah area ABu tu nampaklah bas sekolah dalam 6 je 7 bijik berderet...pas tu khemah punyalah panjang depan kedai kain tu.aahhh...pastu ahkak pun nak kepohci kat sana nanti...heewww....

Sampai rumah Abu aku & family adalah jemputan kedua....makk aiii....malunye aaaiiii....mehehehe...xpe la...sampai je terus makan...layan nasik dengan lauk kari ikan (Abu pancing sedirir ok) & rendang ayam....makan sambil nyuap anakda..banyak jugak si Ammar ni makan.maknye pun same lah.#duakalilima..T__________T

Sedapnya sampai tak sedar nasik dah habis.mintak tolong abi tambah nasi & lauk..ai segan nak bangun T______T..adk bby tetap dalam dakapan aku taw.Dia tak berapa nak kat orang.Kejap je orang boleh dokong dia...pas tu....cemek....cemekkkk.....nggggeeekkkkk...@-@
Adoiii....tak boleh la omak ko nk nak bersantap dengan selesanya...

Pas layan nasik...layan pulak mehun bakso.MEMANGGGG sodap...tapi aku tak ambek banyak pun....sampai sekarang MENYESAL!!...perut tu dah penuh sebabtu tak dapat layan bakso banyak-banyak...Puding pun sedap...

 Layan makan sampai aku terlupa nak snap gambo.huhu~!!

Kul 2.30petag kami gerak balik dan singgah ke kedai kain 1 Malaysia tu..Ramai orang dah beredar.PM pun dah balik.Cuma kat kedai kain tu ramai gler orang nak beli kain.Kengkonon ada lagi kain free tapi hampa...
Sementara tunggu abi isi minyak kat Petronas tu aku & Amin gi la jengok kedai kain tu.Memang harga murah tapi aku tak lalu nak beratoq....panjang lorhhh....so, letak balik dan berlalu pergi...

Beli-beli...kain manyakkk murah...

Kedai kain rakyat 1 Malaysia..cawangan pertama

ramai gler orang time ni...

mamat gedik tak mo snap gambo...


                                                Memang murah tapi gue tak sanggup beratoqq...


Sampai je rumah kami berehat sambil tido.ye lah memasing perut dah kenyang kan, lagi pun malam kang nak join kawan abi gi karok.Si Din ni sambut birthday dia kat KTV Ampang Park....abg amin je tak tido...mamat tu memang susah sikit nak tido petang.

Bila budak-budak bangun tido aku terus mandi dan siapkan derang.punyalah susah nak siapkan adk bby skarang ni...lasak btol dia neh.nak pakai pempers pun berpusing-pusing.hai la anak...

Kul 8.30malam gerak ambil Din dulu kat Damansara.Dia bawa sorang anak bosnya.Junior namanya.Sampai je kt KTV Ampang Park tu terus je anak-anak aku ni jakun.Maklumlah selama idup tak pernah nak bersosial...haha...






Ni playground kat luar.Bilik karaoke ni tingkat 3.Sorry la...nak snap gambo kat dalam bilik karok bukan nampak pun.Speaker punya lah kuat...lampu lak malap-malap.3 jam diorang layan karok...laki aku ni lagi la...siap nari2...gedik je ank nengoknya.Aku tak nyanyi pun...tak koserr akuu...baik aku layan anak-anak.Sian pulak bby aku bawak sekali.Nasib la bawak bantal bucuk dia dua biji kalau xder bantal lagi kesiannn....ni la aku dan anak-anak masuk tempat cam gini...aku kan wanita terakhir..Manalah layan sangat sosial-sosial neh...lalalalalala..~

Balik jam 12 terus je sampai rumah, nasib jalan tak jem...anak-anak pun dah pengsan semuanya.Kemas-kemas barang tetiba aku teringat BB aku...mana eh??carik dlm avanza xder, dalam stroller xde, dlm beg budak xde...

Homaigod...shitt la...mgkin tertinggal kt bilik karok.What the hell!!~ Damn...

Siap marah abi ngape tak tolong aku cek seblom keluar bilik karok tu...

Carik punya carik upanya BB aku kat dalam plastik makanan anak.terus je rasa syukurrr...Al-hamdulillah....cool balik...nasib la aku tak tertinggal kt bilik karok...pheeww!!~

Sian dia kena marah jugak ngan aku.tpi memang masa nak balik tu cam kabut sikit..#tahapatah...

Baru leh tido ngan lenanya.Bangun pagi tengok jam dah kul 7.10pagi.Abi dah lambat gi keja (Ahad)...dia kan duty...haha..padan muka ko....lambat lagi..mehehehehe....T_____T

Bersambung...


No comments: