Monday 16 July 2012

Hari Sukan Amin

Oh...aku ni klu bercerita memang detail kan...ye lah...klu aku kat luar pun memang cam tu tapi bukan kepohci okey!!~

Aku ni lama dh berbelog...since 2007 tpi dulu aku memang PEM...tambah lagi life aku xmeriah.xde anak...laki pun stock boring..huhh!!

So, abaikan belog lama...bukak buku baru.Cerita lama biarlah jadi sejarah T___T.Nak citer balik kang aku nangeessss....ok...sudah drama lebih...

Eh apa aku ngarut ni...aku nak citer pasal hari sukan skolah abg amin...buat kat padang surau As-Sobirien.Taman umah aku lettew....

Aku hangkut semua anak2.En. B on duty, so xleh temankan aku ngan anak-anak.xpew...aku kan supermak...so aku memang bleh handle semua.its small metter.*matapandangatas*.

Layan gambo je k

Banner Hari Sukan

Bdk ni klu xde mknn memang merayap je kejanya

adk bby yg cool

kawad...



masa ni game pakai stokin & kasut.Abg Amin dapat no 4...puas aku jerit CEPAT2...dia bleh lek-lek je tgk aku...#tensimakko

Tgh kepanasan

tengok je org dpt hadiah

last game...tarik tali

ni lh supermak

                                                            lama xgedik...ahahaha....


Ok...tepat 12.30 tgh hari semuanya bersurai.Terus je balik sambil abg amin mandi,adk bby & ammar tido...aku basuh baju.1st round basuh baju anak-anak.baru spin round 2 ada plak bunyik meletoop...macam bunyik belon meletop..Pooooopppp!!

Eh2....apa benda lak yg meletop ni bang...

Homaigodddd....mesin basuh akuuuuuuu yang meletop...alahai mampusss....mahu tuka yang baru lh ni...

Al-maklum la dh dekat 15thn berkhidmat...now mula lah buat hal...

terus je col abi bgtau mesin basuh meletuppss...dia kata

kita patut beli yang baru je...mesin tu dah lame. Kita beli yang beso  10 ke 15kg.Kuarga pun dah ramai...

Homaigodd....mudah je ckp...ada budjet? ke nak carik kat Pak MUD je..oh no...ummi xmao banyak-banyak utang...pening pale nak bayo.

kalau ada budjet boleh ajeerr...heehhh..


Aku pandang bakul baju sambil nanges dalam hati...Matik la kena cuci manual...kalau mesin auto ni paling tidak 2 round lg...huwwwaaaaa...nangesssss...#lapanplohjutakali

Dah lama xcuci baju manual ni...mam.....

Pelan-pelan bawak bakul masuk dalam bilik air.Dengan rasminya aku kena basuh manual.Adeh..nak tanggal rasa tangan ni.Banyak stok baju abi seminggu..gluuuppp!!

Nak buat cam mana...tak basuh hari ni esok lusa kena basuh juga kan...

Baiklah...sementara anak-anak masih tido...aku selesaikan basuhan manual ni...sob...sob...:(


No comments: