Friday 20 July 2012

Teringat kat Allahyarhamah nenek

Yeeaayy....sok dah puasa.Hari ni last la umat Islam bersuka ria...makan dan minum di siang hari.Esok jangan buat gitew eh...sebab sok umat Islam dah mule berpuasa.

Tahun ni nak ajar Abg Amin berpuasa.Dapat separuh hari pun jadilah.Budak-budak baru nak belajar berpuasa memang macam tu lah yek.Dah sekolah betul nanti haruslah ajar puasa penuh.

Tapi kalau tak silap aku dulu masa kecik...darjah satu dulu aku dah start puasa penuh 30 hari.Budak-budak sekarang ni manja je lebih. Suruh puasa penuh punyalah liat. Teringat aku dulu  dari  kecik sampai darjah 3 duduk dengan allahyarhamah nenek...Erkk..tetiba teringat kat allahyarhamah nenek...yang meninggal kat Mekah tahun 1990.Semasa kejadian terowong runtuh. Masa tu nenek memang kat sana.Tapi tak la sampai terpijak...cuma bersesak-sesak membuatkan jantung nenek lemah.Akhirnya nenek meninggal di bahu atok masa dalam perjalanan pulang ke hotel. Lagi sehari je lagi nak flight balik Malaysia.Jenazah nenek dikebumi di tanah suci Mekah...Al-Fatihah buat arwah nenek.Moga allahyarhammah nenek ditempatkan di syurga.Amin...

Teringat kat allahyarhammah...membuatkan aku rinduuuuuuu...sangat kat dia.Ye la...masa atok & nenek pergi Mekah berdua...Bila balik atok sorang je.Kami tak jumpa jenazah...tak sempat nak bagi kucupan terakhir kat nenek dan xde kubur nenek...sedihnyaaa....walau masa nenek dah tak de umur aku masa tu 12 tahun...kehilangannya masih terasa hingga kini.Tak puas lagi nak bermanja dengan nenek...dia dah pergi buat selama-lamanya....@_______@

Walau ada pengganti nenek, tapi tak samaaaaaaaa...waaa....nangis sudaaa...biasanya orang meninggal ada batu nesan kan, tapi nenek xde...sedih yang amat sangat. Biasa pagi raya kita gi pusara...tapi pusara nenek tak der..nekk..moga nenek ditempatkan dikalangan orang-orang beriman.Moga nenek damai disana. Al-Faatihah....

Sedihnya...tak mampu aku nak teruskan cerita tentang nenek....air mata ni ngalir tanpa henti.Tak se sekeping pun gambar allahyarham nenek dalam simpanan aku untuk menghilangkan rindu...

Moga dapat bertemu nenek dialam lain ye.Aminn...@____@





















No comments: